söndag 25 juli 2010

Vilken söndag det blev!!

Första halvan av söndagen har varit riktigt lugn och skön. Har suttit i soffan och virkat och tittat på film.
Men strax efter 16 vände det ganska drastiskt.
Emelie ringde hem från jobbet och bad att jag skulle komma och hämta henne. Hon hade halkat i köket när hon bar ut tallrikar till disken och skurit upp båda händerna och slagit i ena armbågen ordentligt.
Så det var bara att sätta sig i bilen och fara ut till Strömbergshyttan och hämta hem henne.
MEN vilka bilder jag hade i huvudet när jag körde. Hängande fingrar och köttslamsor och blod som pulserade.
Samtidigt försökte jag tänka logiskt för att lugna ner mig. Hon sa ju att det inte var så farligt och hade det varit det så hade hon ju rimligtvis inte ringt hem själv.
När jag kom fram så kom hon ut från köket med båda händerna inlindade i papper som det hade blött igenom. Maud och Bengt kom fram och pratade med oss en stund innan vi åkte hem.
Väl hemma så ringde jag direkt till jourläkarstationen och vi fick komma så fort vi kunde. Och eftersom det hade varit en slapparsöndag för mig ville jag gärna tvätta håret innan vi åkte så vi var framme vid 18 ungefär.
När det var vår tur i luckan så tittade sköterskan bara på Emelies invirade händer och konstaterade; -Det är du som ramlat med tallrikarna! Vi satt bara ner en liten stund och fick komma in i akutrummet ganska omgående. Där sköljdes det, torkades, inspekterades, lades bedövning, syddes och tejpades. Det hela avslutades med en tur till röntgen där hennes armbåge röntgades för att kontrollera så att det inte var någon spricka i den. Som tur var så var det inte det.
Så vi for hem strax efter 20 trötta och hungriga och gjorde bara en avstickare på vägen för att kolla till hästen så att han var okej.
Väl hemma så hade Olaf fixat mat och så ringde Olafs telefon... Så nu har han åkt in till jobbet för att fixa någon kris i Karlstad...

Ha det gott och håll er friska och hela

Kram

1 kommentar:

Jullan sa...

Vilken otur! Hoppas Emelie inte har alltför ont och att hon snart blir bra!
Vad virkar du?
Kram