måndag 8 juni 2009

Helgrapport

I helgen har vi inte gjort så mycket. Emelie och jag åkte ut till Fagerhult i lördagsmorse för Stefhan och jag skulle prata lite. Det blev inte så mycket med det för det var en massa kunder hela tiden och Emelie behövde hjälp med detta. Så vi bestämde efter ett par timmar att jag skulle komma tillbaka på em. På vägen ut så åkte jag och hämtade upp 3 chinchillor som behövde omplaceras eftersom yngsta dottern i den familjen blivit allergisk.
Vi hade vårt snack och det gick bra tycker jag.

Igår så var det burrengörar dag. Men jag hann bara med voljären eftersom att när jag precis börjat med den så var det en man som ringde på Emelies annons på råttorna. De var i Kalmar och skulle köra här åt. Jag berättade om skabben och sa att jag skickar med medicin och skriver upp när den ska tas. Det var en tjej i 10-12 års åldern som skulle ha dem. När de ringde så sa pappan att de ville ha 2 vita råttor, men när de väl var här så ville tjejen hellre ha brokiga. Men eftersom det bara var 1 st så tog hon även en vit. Det blir säkert jättebra. Tjejen lös som en liten sol. Vi sänkte även priset eftersom de fick medicinera själva så de fick ge 100 kr/st istället för 120 kr. Emelie var nöjd också, hon vill ju helst inte att de ska gå till ormmat om det går att undvika.

Pontus kom hem igår också! Trött och sliten var han och solbränd. Strax efter det att de kommit så dök Amanda upp. De gick och lade sig en stund och sedan så fick hon Pontus att gå ut och gå en runda. Det var givetvis under protester från hans sida... Men han gjorde det. Jag försökte med att de skulle ta Lilian med sig men där gick gränsen för honom.

På kvällen åt vi tacos och sedan tittade vi lite på tv.

Idag ska jag göra rent i fågelburen och sanera köket från fågeldamm. Emelie har sin avslutningsmiddag i skolan ikväll. Så hon ska hämtas vid 23.30. Och det blir nog jag som åker på detta eftersom Olaf ska upp och jobba i morgon.

Ha det gott och prata väl om varandra.

Inga kommentarer: