torsdag 25 juni 2009

Manipulativa människor

Ni som känner mig vet att jag som person inte klarar av när folk ljuger och fabulerar. Då är det bättre att säga sanningen även om den svider ibland.
När jag då råkar på en männinska där man vet att rör hon på munnen så ljuger hon, så drar jag mig hellre undan efter att jag konfronterat henne med lögnen.

Just nu så har det funnits en sådan människa i mitt liv. Hon har fullkomligt dränerat mig på alla krafter och jag har åkt på högt blodtryck troligtvis p g a henne. Anledningen är att hon ljuger hejdlöst om mig. Förmodligen så känner hon sig av någon konstig anledning hotad av mig. Man kan stå och prata med henne och tro att man nått fram och så vänder hon ryggen till och drar nya historier. Och då framförallt om saker som hon påstår att jag sagt. Hon är väldigt manipulativ och skulle nog kunna övertyga vem som helst om att Tomten finns. Hon är riktigt skrämmande.
Jag har en vän som tidigare varit övertygad om att hon är bland det underbaraste som går på denna jord. Han var helt hjärntvättad och trodde på allt hon sa. MEN nu har han vaknat upp och jag hoppas att han har styrkan att utesluta henne ur sitt liv eftersom hon kommer försöka manipulera ut alla som kommer honom nära.
Hon lyckades ju nästan få bort mig, men jag kan ärligt säga att om hon ska finnas kvar i hans värld så kommer jag dra mig undan för jag orkar inte med hennes sätt och att ständigt behöva känna att så fort vi stöter på varandra så även om vi inte pratar med varandra så kommer hon att dra någon vals.
Allt blir lidande för hon suger ur all kraft från mig.
Men till min väns försvar så ska jag också säga att han inte tror ett ögonblick på henne längre! Han är bara för snäll och klarar inte av att säga ifrån.

Njut av sommaren och var ärliga mot varandra och er själva!

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant! Jag har en gammal kompis som jag känt i tjugo år som är väldigt manipulativ. Om något går emot honom kan han bli riktigt obehaglig.

Jag har nu insett att han verkligen är manipulativ och jag har bestämt mig att nu dra tydliga gränser, eftersom jag konstaterar att han dränerat mig på kraft pga sin manipulation. Senats idag skrev han ett SMS och frågade om vi kunde fika och jag sa att jag hör av mig senare. Sedan skrev han att ''Du får passa på nu innan jag bestämmer något annat" när jag sedan skrev att jag tyvärr ha fullt upp idag så skrev han ''Men då kan vi ses i morgon istället'' då svarade jag ''bra men det kam vi göra'' då skrev han ''Ja det är ju ditt val att inte träffa mig idag... då skrev jag ''Jaha, men som jag skrev innan, jag ska ju göra annat idag'' då skrev han ''Javisst, men då skall du intte bli sur sen om jag har annat att göra om du vill träffas''

Osv,osv, osv... skiter i det nu. Han kan inte ens ta ett nej utan att börja manipulera och dra energi.

Mvh: Johnny