söndag 14 juni 2009

Veckan som varit

Veckan som varit har både varit trevlig och mindre trevlig.
Jag börjar med det som är mindre trevligt. Jag har varit en sådan idiot och gått på vad en s k vän sa till mig. Just nu känner jag mig bara dum och utnyttjad! Men jag hoppas att jag lärt mig något av detta. Och det är att aldrig tro ett ord på vad denna personen säger.

Det trevliga i veckan har varit jätte trevligt och det är flera saker som jag ska berätta om.
I måndags så var Emelie på avslutningsmiddag för niorna. De hade haft jättetrevligt och ätit gott. I tisdags var Pontus och Amanda på studentfirande. Det var Amandas syster Cornelia som tog studenten. På tisdags eftermiddagen så åkte Emelie och jag till Outleten för att köpa skor till avslutningen. Jag hittade också ett par skor som jag är jättenöjd med. När vi kom dit så stod Veronas bil på parkeringen och när jag kommer innanför dörren så hör jag någon säga; -Det var hemskt vilken ful jacka du har! Hon och jag har nämligen likadana jackor! Och när jag vände mig om så kom hon och hennes mamma gående mot oss. Så vi stod och svamlade och skrattade en lång stund.
I onsdags förmiddag så var jag och Christel Söderström ute och gick en långpromenad och avslutade detta med att dricka kaffe. Det var jätte trevligt. Tack Christel! Sedan for jag hem för att ta ut Enya och Lilian som snällt fått stanna hemma. Det var bara "min" hund som fick följa med på promenaden och det var Esso ganska nöjd med.
Catja ringde på em och vi blarrade bort en stund. Det är rätt roligt för vi är båda hund och fågeltokar.
Sedan var det dags att göra sig iordning och förbereda godis mm för Emelie skulle åka till just Catja på agility kurs. Esso fick följa med denna gången också. Tanken var att Emelie skulle träna lite med honom innan kursstarten där Lilian skulle vara med. Men det var alldeles för mycket dofter och han hade ju inte varit där innan så hon fick inte med sig honom. Men mot slutet så bad Emelie mig att jag skulle hämta Esso från bilen och när Lilian behövde vila lite så tyckte Catja att Emelie kunde ta och köra lite med honom.
Han tyckte det var så vansinnigt roligt. Givetvis så började hon med kombinationen med A-hindret (det hinder som Esso verkar tycka är det allra roligaste). Det var ett hopp hinder, A-hindret och därefter en tunnel som skulle tas i följd. Hopp hindret tog han och rusade upp på A-hindret... Väl uppe på toppen så tar han ett steg ner och slänger sig rakt ut åt sidan. Allihop som tittade på drog efter andan och sedan vände de snabbt huvudet och tittade på mig. Vi väntade spänt på om han skulle komma fram skrikande med brutna ben. Men inte då! Han haltade inte ens! Så det var bara att börja om från början och denna gången var Emelie med lite mer så han tog det lite lugnare men lika glatt.
När alla hade kört sista kombinationen med 6 hinder så fick Esso gå upp på planen igen. Toppen kul tyckte han och såg lite deppig ut när han fattade att det inte blev mer. När vi stod vid bilen så kom en av tjejerna fram. Hon är aktiv på Växjö hundungdom och har tävlat officielt i 8 år. Hon frågade Emelie om hon tävlat med pudeln och när Emelie sa nej så tyckte hon att det skulle hon absolut göra. Men Emelie vill ju inte tävla säger hon. Lite synd tycker jag för de är så duktiga.

I torsdags var det kusin Elin som tog studenten. Soligt och varmt var det när vi stod och väntade på henne utanför Katedral. Sedan for vi hem tog ut hundarna och stack ner till svärmor och svärfar och drack lite kaffe innan vi skulle vidar till Elin och fira henne. Emelie var inte med för hon var på Liseberg med skolan. Men Amanda och Pontus var med.

På fredagen var det dags för Emelies avslutning. De har ju en massa stipendie utdelningar i samband med avslutningen. Det hade även varit en novell tävling som utlysts av engelska läraren. Den skulle skrivas på engelska och det juryn tittade på var språket och hur länge novellen stannade kvar efter man läst den. Det var 5 st som fick pris och vinnaren fick 500 kr. Och vinnaren var... EMELIE BÜTTNER!
Emelie stod framme på "scenen" eftersom hon var med i kören så det var roligt att se hennes reaktion.
Efter betygs utdelningen så började Emelie gråta för hon tycker det är så tråkigt att lämna klassen som hon trivts så otroligt bra i. Hon grät så jag höll på att börja gråta där jag satt längst bak i kyrkan.
På eftermiddagen kom mormor och morfar, farmor och farfar och Anna och Benny och deras barn för att fira Emelie att hon gått ut grundskolan. Och det gjorde hon med jättefina betyg!

Igår så gjorde vi inte mycket. Både Olaf och jag var helt slut efter denna veckan. Han har mycket på jobbet och min kropp säger ifrån ordentligt när det blir för mycket farande fram och tillbaka.

Ha det bra och njut av varandra och sommaren!

Inga kommentarer: