torsdag 18 juni 2009

Midsommar

Idag är det dagen före midsommar afton! Vi ska inte göra så hemskt mycket. Vi går väl ner till hembyggdsparken och sedan ska vi hem till svärmor och svärfar och grilla. Pontus åker till Öland och vad Emelie ska göra vet jag inte än. Ev följer hon med oss.



Idag ska jag in och mäta om blodtrycket. Jag hoppas bara inte det har stigit ytterligare! Sedan i em ska Emelie ut till Diana för första gången. Hon ska börja hjälpa henne att rida hennes hästar. Hon kommer att vara där 3 dagar i veckan och kanske någon extra dag också beroende på vad Emelie känner för.

Igår var Emelie och jag i Tingsryd på Börjes och skulle köpa säkerhetsväst. Men det blev ingen den här gången heller. Men de skulle få in en ny modell på måndag så vi tar en tur dit då igen. Det är bara att hoppas på att den faller Emelie i smaken!



Annars så är det städning som gäller idag när jag kommit hem från Växjö. Ska se om jag kan få undan långbordet i vardagsrummet och akvariet behöver en storrengöring. Hade ju tänkt försöka få lite ordning i trädgården också men det är nog lite värre med det eftersom det inte är det allra bästa vädret ute. I helgen (helst imorgon) måste Olaf klippa gräset. Annars får vi nog ta en lie att slå det med. Men han har jobbat så mycket sista tiden så det har varken funnits tid eller ork över till det. Och jag kan inte klippa gräset för då tar min kropp slut helt och jag får tillbringa en dag i sängen.

Inga kommentarer: