söndag 28 juni 2009

Alwin flyttar hemifrån på tisdag

Nu har jag bestämt mig (tror jag) för att inte ha kvar Alwin! Men jag har hittat ett toppen hem till honom hos Helen utanför Gränna. Emelie och jag ska åka upp till henne på tisdag så då tar jag med honom.
Anledningen är att han uppvaktar sin mor lite väl intensivt och slåss med Leo som också gillar Egna. Så Egna och Leo sitter för tillfället i häckburen och det tycker jag är lite synd. Och jag vet att om jag sätter tillbaka dem i voljären så kommer Alwin slåss med Leo igen. En annan anledning är att 4 av mina 5 honor är närbesläktade med Alwin. Så om han ska häcka här igen så måste han häcka med Fina och de har inte visat mycket intresse för varandra.
Egna är ju hans mamma, Anja hans syster, Silvia är systerbarn till honom och lilla Snö är ju hans dotter.
Annars så idag så ska jag göra rent lite burar och dunor och jag ska borsta Enya och klippa henne inför bad.
I em så ska Emelie till hästarna så hon ska ju skjutsas dit och hämtas. Sedan blir det nog inte så mycket mer eftersom det ska bli ännu varmare idag än vad det var igår.

Ha det gott!

Inga kommentarer: