tisdag 2 juni 2009

En märklig dag

Idag har varit en märklig dag! Men på ett possitivt sätt. En vän har kommit till insikt om vissa personer i dens närhet och det tycker jag är underbart. Vill inte gå in på det närmare för jag vill inte hänga ut någon så det får stanna vid detta.
Annars så har dagen varit bra tycker jag. Var uppe i ottan för att passa en telefontid hos en veterinär mellan 7.00-8.00 och så visade det sig att jag var tvungen att passa en telefon tid till mellan 8.00-9.00 för att boka en tid hos samma vet. på kliniken som just hon har i Ingelstad. Det är en av Emelies råttor som behöver ses över. Och jag fick en tid på torsdag.

Annars så har jag mest pratat i telefon idag tycker jag. Men hamstrarna har fått rent iallafall. Och jag har tvättat lite.
Mamma ringde och berättade att hon har urinvägsinfektion, en kraftig sådan tydligen, och att de fått ett hingsföl i natt. Det är Dimma som är mamman och det är hennes sista föl, sedan ska hon bara gå i hagen och ha det gott.

Pontus har åkt till Sölvesborg i dag på förmiddagen för att gå på Sweden Rock. Han har längtat efter detta i snart ett år tror jag. Men mitt mamma hjärta mår inte helt bra av detta och jag får se om jag kan sova i natt och de kommande nätterna fram till söndag när han väl är hemma igen. Jag vet ju att han och hans kompisar som är där nere är hyfsat ordentliga men det är ju alla runt om kring jag oroar mig för.

I morgon ska jag åka ut till Stefhan och vi ska ta en kopp kaffe. Han ska även hjälpa mig med Näbben. Vi kommer nog ha en hel del att prata om för det är ju ett tag sedan sist. Om man tar bort de korta telefonsamtalen.
Sedan är det staden (Växjö) som gäller. Jag måste in och köpa födelsedagspresent till syrrans son Philip som fyller 6 år på fredag. Han skulle precis som sin bror få ett myrakvarium. Men det gick lite tokigt när de samlade myror till Joels akvarium. Philip fick ett gäng myror på sig och greps av fullständig panik. Så vi konstaterade att det är ju ingen bra idé att ge honom ett sådant. Så det blir nog Batman lego istället. Det är ungefär lika roligt att köpa presenter till honom som det var att köpa till Emelie i den åldern. Emelie ville bara ha Barbie saker och han vill bara ha lego i olika former. Sedan ska jag hämta upp Olaf innan vi åker hem han har kurs till klockan 18.

Ha det gott och var ärliga mot varandra!

Inga kommentarer: