söndag 31 maj 2009

Jag, en kokt kräfta? Inte då!


Idag har vi varit på utställning med Lilian. Det gick inget vidare men det var en bra erfarenhet. Tur att det bara var inofficiell... Hon var inte för hög konstigt nog, men däremot så var hon för lång i kroppen. Men dommaren tyckte att hon var helt underbar i tempramentet och hade fina rörelser från alla håll. Ett fint feminint huvud och uttryckssätt stod det också på omdömmet. Huvudsaken är ju att hon är trevlig familjehund för oss. Men det hjälper ju inte så mycket när vi tänkt försöka oss på lite hundavel. Så Olaf konstaterade när vi satt och tittade på de andra hundarna att det blir nog till att leta lite noggrannare när vi skaffar nästa. För jag hade nog rätt när vi var och hämtade Lilian att hennes mamma är stor. För det tyckte ju jag redan då men uppfödaren slog ifrån sig och sa att det är nog för att jag är van vid stora hundar. Men vi har ju faktiskt haft cairn i vår närhet tidigare. Hampus som syrran hade. Och jag kan inte påminna mig om att han var så stor.
Men jag vill inte gärna ha en hund till innan någon av pudlarna har fallit ifrån. Det blir för jobbigt med fyra hundar tror jag, dessutom kostar ju försäkringarna endel.
Men vi hade trevligt och var VÄLDIGT solbrända när vi gick därifrån.
Undulaten med det fina namnet Näbben (beror på att han har underbett) lever fortfarande. Jag har konstaterat att jag nog inte klarar av att ta bort honom själv utan jag ska ta hjälp till det.
Gardinstången har fortfarande inte kommit upp, gräset är inte klippt och det är inte rengjort i akvariet denna helgen. Men det har ju varit så vansinnigt varmt idag så det har ju inte gått att göra någonting.
Men jag slapp laga mat ikväll iallafall. Den stod Emelie för. Fullkornspasta med tonfisksås blev det. Alla blev jätte mätta. Pontus och Amanda orkade knappt resa på sig. Om det bara berodde på att de var övermätta eller om det berodde på festen igår vet jag inte;)
Nu ska jag tömma diskmaskinen och sedan ska jag gå och lägga mig.
Sov gott och dröm trevliga drömmar!

1 kommentar:

christel söderström sa...

hej!
Med tanke på rubriken och den nya kameran så tycker jag nog att man skulle få se ett kort tagit på dig eller?
Ha det bra kramar
Christel Söderströn