måndag 25 maj 2009

Blodtrycks test

Idag har jag varit på den årliga kollen på Kronobergskliniken för migränen. Jag skulle vara där 9.40 och var givetvis sen som vanligt och glömde helt bort att ta med mig pengar till parkeringsautomaten. Så då fick jag försöka baxa in Olafs åbäke till bil (Outlandern) på den smala parkeringen bakom kliniken. Det gick sådär. Jag lyckades låta bli att backa in i eller köra in i något men jag blir ju så stressad i sådana situationer.
Väl inne där så skulle ju mitt blodtrycks ta. 130/90 var det. Lite högt tyckte läkaren att det nedre trycket var så jag fick gå och lägga mig i ett rum och så kom sköterskan in och tog trycket igen. Men då var det 125/90 och det var ju det nedre trycket som skulle ner. Nu är jag inte så värst orolig för detta eftersom jag håller på att dra ner på Inderalen som jag äter som förebyggande mot migränen. Så det är förmodligen det som gör att blodtrycket är lite högre. Ska tillbaka om 14 dagar och ta ett nytt tryck och sedan efter ytterligare 14 dagar så ska jag ditt och mäta trycket igen och sedan så ska jag på återbesök hos läkaren veckan efter midsommar. Jag hoppas bara att jag kan sluta med inderalen så att jag kan se om den påverkar fibromyalgin negativt.

Igår var vi i Kosta och handlade lite. Olaf fick tag på ett par jeans och jag köpte nya gardiner till hallen. Nu ska bara den nya gardinstången upp också. Men det får bli på onsdag tidigast när Olaf kommit hem från Stockholm. Vi stannade till i Fagerhult också på vägen dit. Emelie skulle lämna Mio (råtthane) där för de behövde ha honom lite till sina honor. Olaf fick syn på Degusar och blev väldigt sugen på att ha sådana. Men så är det ju så att hö är deras huvudsakliga föda och det funkar inte att ha höätande djur i vardagsrummet eftersom jag är allergisk mot detta.
Jag kelade med Zigge-Otto en lång stund. Honom har jag verkligen saknat. För er som inte vet så är Zigge-Otto en Triton kakadua. Han är så kelig.

På kvällen så skulle Pontus ta bussen till Kosta, till Amanda, men han missade den så jag skjutsade ut honom och var inte hemma förrän vid 20. Resten av kvällen tillbringades framför teven och jag lyckades låta bli att somna. Jag tittade färdigt på en film som jag började titta på härom kvällen men som jag inte orkade se färdigt då. Jag tror att den hette 'Utan spår' och handlade om en seriemördare som sände morden live på internet. Desto fler som loggade ju fortare kom döden för offrena. Den var lite småspännande.

Nej nu måste jag gå ner till min vän tvättmaskinen och se hur han har det;)

Ha det bra och le mot varandra

Inga kommentarer: