onsdag 6 maj 2009

Maginfluensa

Nu har vi haft maginfluensa igen!!!
Jag åkte på det i går natt och Emelie i natt! Så igår så låg jag i soffan hela dagen och orkade inte ens gå ut med hundarna. Knäppgöken Enya som inte vill gå ut på baksidan när det regnar beslutade sig för att hålla sig så att hon inte skulle förstöra frisyren eller nåt. Hon gick inte med på att gå ut förrän Pontus kom hem vid 14 tiden och tog ut henne i skogen.
Jag kunde ju omöjligt gå ut med dem för jag var tvungen att hålla mig i närheten av toaletten!
Idag mår jag lite bättre men känner mig urlakad och trött!

Råttbebisarna har öppnat ögonen nu så snart så börjar de nog leka med varandra. Det är så roligt att se när de börjar upptäcka världen.

Lilian längtar så efter sin husse! Hon är riktigt deppig på kvällarna och råkar man säga Olaf så far hon upp och spanar ut genom fönstret om han kommer.

I fågelvoljären så har det inte hänt så mycket. Egna börjar bli häckningssugen men hon får snällt vänta till i augusti. Men jag skulle nog behöva en hane till Fina också. Men vi får se... Alwin och hon kanske får upp ögonen för varandra när han har vilat upp sig. Men de får vänta till efter jul iallafall innan de sätts i häck.
Jag ska se om jag inte kan få tag på en gul kakariki hane till mina båda damer. Kunde ju vara kul att få fram en kull kakarikisar:)
Det var lite om mina planer för fåglarna.

Nu har vi ett antal födelsedagar framför oss. Det är kusiner som fyller år. Emil fyller 17 år imorgon, Joel fyller 8 år den 13 maj och Philip blir 6 år den 5 juni. Sedan så är det en student i faggorna också. Det är kusin Elin som tar studenten.
Den 31 maj så ska Olaf ställa ut Lilian på Växjö brukshundsklubbs inofficiella utställning. Det ska bli spännande att se hur det går;)

Krama varandra

Inga kommentarer: