fredag 1 maj 2009

Grilla

Nu har vi flyttat in Alwin och hans ungar i voljären. Toppen tyckte Snö men Näbben var lite mer avvaktande till en början men nu busar han runt som om han aldrig bott någon annan stans.



Råttbebisarna har minskat i antal till 15. En är mystiskt försvunnen men vi misstänker att Millie har ätit upp den. Råttor gör så när det är något fel på ungarna. En unge fick vi avliva då den var så mager så revbenen syntes på den. Och en annan som var liten men inte mager dog samma dag.

Vanillie har blivit väldigt rund om magen så det kommer nog att bli ungar där med vad det lider. Emelie har i det längsta hävdat att hon inte är dräktig men jag har tyckt att hon varit väldigt rund om magen.



Idag har jag tillbringat en stor del av dagen i rabatterna och rensat mossa och ogräs. Förra året så höll jag inte ordning för fem öre så det blev till att ta till stora korgen när jag nu tog tag i det.

Följden blev att jag har bränt mig på axlarna då jag som vanligt inte tänker på att solen skiner så mycket som den gör.



Emelie är nere i Skåne med mormor och morfar och hälsar på hos Anna och Magnus Skùlarson. De skulle ha någon träff där nere och de skulle gå i backarna och titta på hästarna och sedan skulle det serveras lùmmor (en sorts isländska pannkakor som brukar vara populära här hemma när jag väl kommer mig för att steka sådana).



Nu börjar det närma sig mat dags igen och återigen så är det grillning som står på önskelistan 'suck'. Det är bara 1 maj och jag är redan dödligt trött på grillat kött! Men, men...

Njut av solen och krama varandra!

Inga kommentarer: