måndag 4 maj 2009

En råtta mindre

I går natt så dog Vanillie! Förmodligen så var det något som gick galet med hennes dräktighet. De vita är ju lite känsligare för det mesta. Allt ifrån solljus till infektioner och dräktighet. I lördagsmorse när jag var inne hos dem så kom hon fram med en gång som hon brukar och ställde sig mot gallret. Och sedan så klättrade hon in i röret till Penny. När sedan Emelie kom hem på eftermiddagen så var hon väldigt slö men jag tänkte inte så mycket på det. Millie var ju också väldigt slö mot slutet av sin graviditet.
Men när Emelie skulle gå och lägga sig fram emot småtimmarna så var hon otroligt slö. På natten brukar de ju annars vara som piggast. Så Emelie insåg att något var fel men det var ju inte så mycket vi kunde göra mitt i natten. Och på morgonen så var Vanillie död.
Det är alltid tråkigt när ett djur går bort men det är ju också en risk man tar när man tar ungar på djuren.

Olaf håller på att banta med GI-metoden. Han har redan blivit av med 5 kg!!!
Men igår när vi satt och åt, fläskfilé med quinoa sallad och morotstsasiki (riktigt gott faktiskt), så suckade Pontus djupt och sa uppgivet med munnen full med sallad; "Det känns som om jag lever mitt i ett tv-program, 'Du är vad du äter' ".
Stackars pojk! Men nu är Olaf inte hemma på en vecka så vi får väl ta och äta en massa potatis och pasta nu då så att sonen klarar sig ett tag;)

Jag tror jag ska sätta mig och leta lite recept också, så att vi kan få lite variation på salladerna och de grillade grönsakerna.
Men idag så ska jag göra rent i akvariet och stryka lite. Och i em så ska jag nog ta en tur bort till min otursförföljda syster och lämna lite böcker.
Återigen så har hon skadat foten. Denna gången så vek sig foten under henne så att den är väldigt svullen och blå. Gårdagen tillbringade hon inne på jourläkarcentralen och på röntgen. Som tur var så var inget brutet men hon blev sjukskriven i 2 veckor och ordinerad vila och foten i högläge i 1 vecka. Det är inte det lättaste när man har en lite bäbis som är nästan nyfödd. Men hon får väl se till att köra med resten av familjen.
Men det var ju en himla tur att hon inte höll i Ellen när hon föll! Krya på dig kära syster!

Ha en riktigt bra dag!

Inga kommentarer: