lördag 30 maj 2009

Hästar, fåglar, hundar och råttor

Idag har Emelie och jag varit hos Christel Söderströms syster Diana. Emelie ska börja hjälpa henne med hennes hästar. Det blir säkert jättebra! Hon får rida lite olika hästar och hjälpa till med det arbetet som är runt hästarna. Som t ex mockning, städning av hagarna osv.
På vägen hem stannade vi till hos Angela (Olafs kusin) och frågade hur det går med paddocken. Hon skulle ringa marktjäns i veckan så snart är nog den färdig så att Emelie kan börja rida Bums också. Jag frågade också om Emelie möjligtvis kan få låna paddocken när hon rider Dianas hästar och det gick alldeles utmärkt. Diana har nämligen ingen paddock än så det kan ju vara skönt för henne att ha den att rida i.

Vid middagstid så övningskörde Pontus ut till Kosta och på vägen hem så stannade vi till i Fagehult och köpte en säck alspån. Verona kom när vi var där. Hon såg ut att må mycket bättre vilket jag tyckte var skönt. Hon hade klippt sig och färgat håret. Det var jättesnyggt och hon passade verkligen i det.

Imorgon så ska vi till Växjö brukshundklubb. Olaf ska ställa ut Lilian på deras inofficiella utställning. Så nu sitter han och laddar inför badningen. Vilken jag tycker borde äga rum snart så att vi slipper ha en blöt hund i sängen i natt.

På fågelfronten så har det hänt att jag bestämt mig för att ta bort Näbben. Jag kommer förmodligen behöva klippa hans näbb hela hans liv och det tycker jag inte är snällt mot honom.
Med råttorna har det hänt att Emelie har satt in en annons på råttbebisarna på Blocket och Mio kom med oss hem idag. Han är riktigt mager och verkade nästan apatisk. Men så fort han kom in i sin gamla bur och till Jum Jum och bebis hanarna så piggnade han till och både åt och drack mycket och klättrade runt länge länge på gallret och hyllorna.

Anna och Joel kom hit en stund i em också. Joel testade Emelies agility hinder. Utan hund. Han hoppade över ett hopphinder och slängde sig framstupa genom däcket:) Vi stod bara och gapade och trodde väl först att han skulle skada sig när han dök genom däcket. Men det gick jättebra!

Nu ska jag gå och hjälpa Emelie att fota råttbebis honorna. Hon har fått en förfrågan om bilder på dem.

Ha det så bra och var rädda om varandra.

Inga kommentarer: