söndag 24 maj 2009

Avundsjukan är på topp!

De här två undulaterna ägs av en vän till mig! Hon skaffade dem igår och jag är så avundsjuk så att jag är grön från topp till tå. Och då är det främst på den till vänster. JAG VILL OCKSÅ HA!!!
Jag får hoppas på att Helen får fram liknande ungar istället. Så läser du detta så står jag redan nu på kö!

Sedan så har jag fått bannor av min man. I förra inlägget så skrev jag att det är 1,5 år sedan han köpte ny kamera. Men det är hela 2,5 år sedan.
Fast numera så är det bara 2 dagar sedan. Det blev en Canon EOS 1000D. Säger mig inte så mycket men Olaf och Emelie är lyckliga nu iallafall.
Själv fick jag 2 nya gurami och 2 sniglar till akvariet. Olaf han shoppade loss här också och köpte sig en krabba. Den var faktiskt läcker. Den är lila på benen och delvis på kroppen med en beige fläck på skalet. Ögonen är oranga.
Men någon storhandling av mat blev det inte för det tog en evig tid att fara mellan de olika butikerna och leta efter rätt kamera till rätt pris. Och han gnäller när jag ska handla kläder...

Igår grillade vi igen... Pontus stod för grillningen och Olaf gjorde sallad. Själv laddade jag iPoden med pod sändningar. Men vad jag hatar tekniken när det inte fungerar med en gång. Det ska bara funka tycker jag. Jag har noll och inget tålamod när det kommer till sådant.
Så när det började krångla och jag inte kunde synkronisera så erbjöd sig Olaf att fixa till det för jag blir bara arg och så struntar jag i det i stället.

Idag ska vi dela på rått bebisarna och sedan får vi se om vi kanske ska åka till Kosta och köpa jeans till Olaf (om jag nu kan övertala honom). Han har ett rätt angenämt problem nämligen. Hans byxor börjar bli för stora nu när kilona rasar av honom.
Då kan vi ju ta med oss Amanda också om hon nu ska hem idag, så slipper hon åka buss. Hon är genom förkyld och mådde inte så bra igår.

Ha en riktigt bra dag och krama varandra!

Inga kommentarer: