tisdag 12 maj 2009

Rymlingar

Råttbebisarna har blivit rörligare! Igår kväll när jag var på väg ut till bilen så hör jag Emelie inne på sitt rum hur hon ropade MAMMA med panik i rösten. Jag gick in igen och fick se hur hon står böjd över burlådan och gallret stod på golvet. Hon försökte förtvivlat hålla ungarna kvar i lådan men det är inte så lätt när de är 15 st och försöker rymma åt olika håll. Hon trodde hon kunde ha dem i en plast låda när hon gjorde rent. Men det gick inte det se, för de klättrade vigt ur den med en gång och var inte ett dugg samarbetsvilliga.
Jag sprang ner i källaren och hämtade den gamla hamsterburen och så satte vi i dem i den. Men gud vad gulliga de är! De klättrar och busar och far runt.

Idag så upptäckte jag att Enya haltar på ena frambenet. Jag har klämt och tryckt och dragit men hon verkar inte reagera på det iallafall. När vi gått morgonpromenaden i skogen så haltade hon inte lika mycket så det är bara att avvakta och se. Det kan ju vara så att hon legat konstigt inatt för de kan ju precis som vi få ont av taskiga sovställningar.

På programmet idag står det rengöring av hamsterburar och dammsugning. Tror också att jag ska göra rent hos råtthanarna åt Emelie. Klippa hund klor står också högt upp på listan idag över vad som måste göras.
Djurvårdsdag med andra ord.

Nu verkar det som om solen kommer tillbaka så passa på att njut av den!

Inga kommentarer: