fredag 15 maj 2009

Leksaksbil;)

Äntligen så har någon förbarmat sig över våra scalarer. Mats på Tassar och Morrhår tog dem. Det var faktiskt jobbigare än jag trodde att lämna iväg dem. Om fiskar har personlighet så har ju de mer personlighet än t ex guppy. Jag är lite stolt över att de blivit så stora och fina också.
Det blev lite tomt i akvariet kändes det som.
Men nu har de fiskar som är kvar fått rent och nytt vatten trots att jag skvimpade ut nästan en hel spann kallt vatten över mig och halva köksgolvet:)

Igår så var Olaf på utställningsträning med Lilian på Växjö brukshundsklubb. Jag fick köra in henne till honom. Galanten är inne på service så jag fick köra hyrbilen hem. Det är en Mini Cooper!!! Det var som att köra en leksaksbil. Det kändes helt overkligt. Hastighetsmätaren sitter i mitten på instrumentpanelen och är gigantisk. När man startat bilen och kört några meter så låser sig dörrarna automatiskt. Om man stannar vid rödljus och lägger ur växlen och håller nere frikopplingen så stängs motorn av. Den går igång automatiskt när man släpper upp frikopplingen ingen och ska köra iväg. En ganska smart lösning faktiskt men hela körupplevelsen kändes ganska overklig!

På söndag ska Olaf och jag åka till Hässleholm och titta på hundutställningen där. Terrierna ställs på söndagen och det ville ju Olaf gärna ner och titta på. Pudelklubben har sin rasutställning på söndagen också så jag blir nöjd med.
Det var ju egentligen meningen att Emelie och jag skulle åka till Tingsryds travet på söndag för Geysir (sydöstras islandshästförening) har ungdomstävling där då. Men vi skjuter på det och åker på senior tävlingen senare i sommar istället. Olaf vill gärna se hur det går till att ställa en cairn nämligen. Han var ju inte hemma i höstas när jag var inne på Växjö utställningen och kollade in cairn ringen.

Nu ska snart fåglarna få rent också och lite nya grenar står på programmet.
Sedan så ska ett par maskiner tvätt stoppas in också och tvätt ska vikas.

Ha det gott kramar till er alla

Inga kommentarer: