onsdag 27 maj 2009

Flyg eller tåg? Det är frågan...

Det är inte världens bästa skärpa på denna bilden men jag tycker att den är underbar. Olaf fångade dem på bild precis när de skulle springa efter en boll. Det är min vovsegull Esso och Lilian som är på bilden.

Igår skulle Olaf komma hem från Stockholm. Han åkte tåg upp dit i måndagseftermiddag. Han berättade att han skulle komma hem vid 21. Så 20.40 åkte jag ner till affären och handlade lite korv (till kvällens agilitykurs) och morötter till alla gnagarna och fåglarna. När jag kommer ner till stationen så går jag och tittar på tavlan med ankomsttider. Det stod ju inte med något tåg som skulle komma vid 21!

Jag ringer då till Olaf och frågar om han gett mig rätt tid. Jo då säger han. Jag är strax utanför Hovmantorp, jag är strax framme. Jamen, säger jag, det står ju inte med på tavlan. Nästa tåg kommer 21.59.

Då hör jag en djup suck i telefonen. Och så förklarar han att han inte kommer med tåget. Han har flugit hem så han sitter i en taxi.

Så det var bara att sätta sig i bilen och köra hem. Olaf var framme vid vår väg samtidigt som jag och taxin parkerade bakom mig på garageinfarten.

Jag är helt övertygad om att han inte har sagt att han skulle flyga hem. Och han brukar ju komma hem med samma färdmedel som han åkt iväg.


Igår så städade jag tvättstugan. Det var välbehövligt och det blev faktiskt ganska bra tycker jag. Jag flyttade om lite där så att det blev större fria ytor.

På eftermiddagen så var jag inne i stan och följde med Pontus på en körlektion. Det var intressant... Men körskoleläraren berömde honom och sa att han är så skicklig i att hantera bilen. Han har tydligen verkligen känsla för det. Men det som behöver tränas på är att titta i bakspeglarna och döda vinklen. Han måste också ta det lugnare inför korsningar. Men det är sådant som kommer. Detta var ju bara andra körlektionen så det ska nog bli jättebra.


Idag kommer Kyl och Maskin och ska laga tvättmaskinen och ikväll så ska Emelie och jag åka till Catja på agilitykurs. Emelie ska ju låna Lilian och träna med henne. Vi får väl se om hon vill tävla sedan. Catja är ju så glad och go så det är möjligt att hon kan övertala henne bättre än vad de kunde i Lessebo på brukshundsklubben där.


Ha det gott och njut av livet!

Inga kommentarer: