torsdag 24 april 2008

Barbaskön har varit på besök...

Det har hänt lite sedan jag skrev i fredags.
Vi har beställt en ny bil. Känns lite märkligt. Det är ju inte varje dag som man beställer en helt ny bil som man får vänta på i flera månader innan den anländer. Ska bli kul att få en bil som man själv har "plockat" ihop. Den blir ju nästan som jag vill ha den förutom färgen då. Jag ville ha en silverfärgad och Olaf ville ha en svart. Olaf vann. Men jag fick också ut något av det. Jag bytte silverfärgen mot ett akvarium!
Svärmor föreslog att vi skulle bygga ut när hon såg hur det ser ut i vårt vardagsrum nu mera. Men förhoppningsvis så kanske vi kan få iordning i garaget så att vi kan ha en värmeisolerad del och bygga voljärer där och ute voljärer i anslutning till detta. Då blir vi ju av med lite av burarna.

I tisdags så var jag hos Stjärnås igen och matade fåglar. Meyers papegojan Stig gick verkligen till attack. Först högg han mig i högerhand på ovansidan. Blod kom det lite grann av. När jag hade fått loss näbben så bet han sig fast i vänster pekfinger. Nu rann blodet! Det slutade med att jag inte vill gå in till honom mer. Stefhan fick sätta in matskålarna till dem istället. Stefhan ska förmodligen skicka iväg ett DNA test. Stig reagerar nämligen inte så på killar så Stig är nog en Stiga.

När jag kom hem från Stjärnås så stoppade jag in Esso i duschen. När jag fönat honom torr så såg det ut som om Barbaskön varit på besök och smetat ut delar av sig själv på kaklet i köket.
Denna gången blev det en ica-kasse med päls. Han ser för jäklig ut. Pudlar med 9 mm päls på benen är inte snyggt! Det ser ut som om de har tandpetare till ben. Men Esso är precis lika lycklig för det om inte lyckligare.

Igår onsdag så var vi i Växjö på Håvmästaren och köpte fisk till akvariet. Det blev 10 neontetror, 2 black molly, 2 kinesiska algätare och 2 scalarer. Vi ska lägga i mer fisk men det blir rätt dyrt om man ska fylla det på en gång. Sedan var vi på Arken och beställde en dödskalle som unge herr Büttner vill ha i akvariet.

Idag började dagen med att jag skjutsade in de som skulle till stan dit eftersom Olaf har väldigt ont i ryggen och han inte skulle behöva släpa väskan på bussen.
Senare på förmiddagen så åkte jag ut till Stjärnås igen med Esso för att miljöträna honom lite bland alla djuren. Han var jätteduktig och fullständigt slut när vi kom hem.
Vid ett var det vernisage på Hjulet. Systersonen visade stollt runt oss bland alla konstverken. De var verkligen jättefina.
Sedan var det Enyas tur att stå på trimbordet. Hon blev inte badad idag utan jag förklippte henne bara, hennes bad blir nog på lördag.
Vid kvart över fyra for vi till Lessebo dottern och jag för terminens utvecklingssamtal.
Har även hunnit med en övningskörning med Pontus, plockat med fåglarna, motionerat hundarna och suttit en stund framför teven.
Men nu är klockan mycket och jag ska släcka hos fiskarna och släppa ut hundarna och sedan gå och lägga mig.

Ha det gott till vi hörs igen.

Inga kommentarer: