måndag 28 april 2008

Det blir aldrig som man tänkt sig!

Idag skulle jag ju tagit det lugnt men istället har det varit ett evigt farande fram och tillbaka.
Dagen började med att jag inte kom upp förrän vid halv tio tiden. När jag var iordning gjord och hundarna fått frukost och varit ute och jag fått i mig kaffe så for jag in till stan och hämtade Olaf. När vi kom hem vid ett tiden så skulle Olaf äta lite snabbt samtidigt som jag tog ut Esso och rastade av honom. Strax innan jag gick så ringde Pontus till Olaf och talade om att han glömt sin plånbok hemma och den var han tvungen att ha eftersom han skulle ta ut pengar för att betala korten som han skulle ta till visumansökan.
Så då fick lilla jag köra in till stan igen men först så var jag tvungen att lämna av Olaf och Esso i Furuby. Eftersom kursen började klockan 14 och Pontus inte slutade förrän 14.30 så var jag vid skolan i god tid. Det Pontus hade glömt att tala om för oss var att han inte var vid Kungsmadskolan utan vid Norrtullskolan. När jag kom hem igen så var det Enyas tur att komma ut, hon har ju visserligen varit i trädgården men det är ju alltid skönt för dem att komma ut och springa av sig ändå.
Sedan var det bara att sätta sig i bilen igen och fara ut till Furuby. När jag kom dit så gav Christel mig ett koppel med en brun labbe i andra änden som jag skulle gå en runda med och möta kursdeltagarna (kursen heter ju hundmöten).
De som gick kursen, min äkta hälft och min kära svägerska, inberäknade verkade ha haft trevligt och fått med sig en hel del matnyttigt.

Det som skulle ha gjorts idag här hemma får vänta tills i morgon. Jag måste sanera vardagsrummet. Några av undulaterna ruggar och det flyger runt dun överallt härinne. Enya ska borstas tänkte att jag skulle försöka bada henne på onsdag eller torsdag. Hade egentligen tänkt göra det i morgon men eftersom dagen idag blev som den blev så har allt förskjutits en dag. Jag ska ju inte ut till Stjärnås imorgon eftersom Olaf behöver bilen för Emelie måste ta kort till visumet imorgon så att Olaf kan få iväg ansökan. Ska bli rätt skönt att inte behöva åka någonstans. Vi ska visserligen på föräldramöte på Bikupan på kvällen men det är ju rätt smärtfritt.

Egna har kommit på att ringarna är rätt kul och hållit på med dem hela kvällen. Undulaternas dörr stängdes lite tidigare än vanligt och Hobbe blev lite förgrymmad när han upptäckte det. Han brukar ju inta till kvällsmat i deras bur. Han bräkte ordentligt här några gånger och satt vid bur öppningen och talade om hur dumt han tyckte det va.

Esso är helt utslagen han bara flyttar på sig lite ibland men vi hör på sättet han går på att han nog egentligen sover. Han tyckte nog det var jätte konstigt när hans människa kom ut till Christel och tog en annan hund och gick runt med.

Alla fiskarna lever fortfarande. De har lärt sig nu var de får mat för någon stans. Det räcker med att man ställer sig vid akvariet så simmar de dit där vi ger dem mat.

Var rädda om varandra och vår natur. Det ni bär med er ut kan ni också bära med er hem eller till närmsta soptunna!

Ha det!

Inga kommentarer: