måndag 7 april 2008

Välsignade voljär

I dag har det varit ett evigt farande fram och tillbaka för mig. Fåglarna har fått sköta sig själva och då är det rätt skönt med en voljär och många undulater. De trivs precis lika bra med varandra antingen jag är hemma eller inte.
Morgonen började med matning och rastning av hundar. Sedan putsade jag ett fönster. Vid 13.04 hade jag tid för besiktning av bilen så det var bara att fara in till stan. Och sedan var det bara att åka hem igen. Matning av fåglar var det som stog på programmet när jag kom hem. När detta var gjort så damp jag ner i soffan en stund och höll stackars Hobbe sällskap. Han blir lite isolerad när man inte är hemma eftersom han är utsläppt i vardagsrummet och dit är ju dörrarna stängda för att det inte ska ske någon olycka med pudlingarnas inblandning. Men vad Hobbe är ovetandes om är att vi väntar tillökning i form av en kakariki unge. Förhoppningsvis så kommer han hit innan helgen.
Sedan var det dags för promenad med hundarna igen. Esso fick följa med på en promenad ner till frissan där jag skulle lösa ut dottern som var och klippte sig. Det var spännande tyckte han med alla dofter och hår som föll till golvet.

När kvällen kom så var det dags att åka till stallet för ridlektion. När vi kom fram så slänger sig dottern ur bilen och in i hagen vid parkeringen. Där får Pommac en enorm kram och massor av pussar. Vet inte vem som såg gladast ut Pommac eller Emelie. Jo det vet jag nog. Det var Emelie för Pommac är lyckligt ovetandes om dramat som har utspelat sig där han varit huvudpersonen. Meningen var nämligen att han skulle ha avlivats för en vecka sedan. Men av olika anledningar så ångrade ägaren sig och han får en chans till att bli bättre i sitt knä. Så nu längtar Emelie tills de ska börja sätta igång honom så hon kan få rida honom igen.
När hon sen gick in i ridhuset och fick se att hon fick rida Silver som är en annan favorit men som varit skadad en längre tid så var lyckan total. Det är lite speciellt med Silver för det är bara Emelie och en annan tjej på ridskolan som vill rida henne. De flesta andra är rädda för henne. Hon har två brutna ben och en bruten arm i sitt CV...

Så nu ska jag kolla undisarna så att de är ok och har mat och sedan är det dags att krypa till kojs.
För i morgon så ska jag ut till Stjärnås och mata fåglarna där och på em så ska dottern och jag åka in till Växjö och köpa konfirmations kläder. Hoppas bara att det är hyffsat väder.

Kram på er och dröm sött

Inga kommentarer: