onsdag 30 april 2008

Charlie hade myskväll med Hobbe

Igår så var det sanering av vardagsrummet. Allt fick en genomgång t o m tangenterna på pianot!
Det är jättemysigt med fåglar men herre Gud vad de släpper dun när de ruggar. Om det bara hade varit fjädrarna men det är ju det här dunet som lägger sig överallt. Men jag tar gärna det extra städandet mot att ha mina dunisar för de är so goa allihop. Det skulle ju vara Bertil och Rune då som jag skulle kunna klara mig utan, men de är ju inte mina utan Olafs så det ligger ju inte på mig att bestämma om de ska vara kvar eller inte.
Igår när jag skulle stänga burarna för kvällen så hade Charlie bestämt sig för att han ville tillbringa natten hos Hobbe. Så där fick han vara kvar över natten. När jag öppnade till dem idag så slängde han sig ur Hobbes bur och in i undulatburen och satte sig och åt. Antingen så har han inte hittat Hobbes matskål eller så har Hobbe vaktat maten vilket jag inte tycker är speciellt troligt. Nu sitter han i "sin" bur och sover. Han har nog längtat "hem" i natt!
Ska ta mig en funderare på om jag ska ta och sätta in holk till Charlie och Egna det känns som om det börjar bli dags. Då får vi nog ta upp ett extra hål för holken i denna buren också. Charlie ruggar ju just nu men sedan borde det vara dags.

Idag är det valborgsmässoafton! Vädret är därefter också. Mulet och blåst, en och annan regndroppe faller det ner emellanåt också. Men det är inte speciellt kallt åtminstonde.
Vet inte än om vi ska gå ner till elden (om de nu får tända den), men vi ska nog äta något gott och köra en vända till Lessebo och titta till festen som Pontus och Amanda är på. Det har ju varit ett himla liv i Lessebo sista tiden. I torsdags förra veckan misshandlades tre st 15 åringar varav den ene så illa att han blev inlagd på sjukhus. Det har blivit uppdelat i två läger i Lessebo. Svenska ungdomar mot flyktingar. Det är jättesynd, om de bara tog sig tid att lära känna varandra så skulle de säkert komma på att de har väldigt mycket gemensamt. Men det måste ju vara någon vuxen som tar tag i det och någon som kan medla och visa dem hur lika de är egentligen.
Jag förmanade Pontus innan de gick och bad honom om att de skulle dra sig tillbaka och gå därifrån om det verkar bli bråk och ringa polisen ifall det verkar spåra ur. Jag såg hur Pontus mulnade när jag förmanade dem. Det berodde på kröp det fram sedan att Amanda tydligen var lyckligt ovetandes om motsättningarna i Lessebo. Så när de överlagt en stund så var Amanda inte så sugen längre att gå på festen. Hon är en sund tjej som inte tycker om när det är bråk. Hon vill bara ha trevligt!
Hoppas att de får det också!

Idag fick jag sms från Tatti. Har varit lite orolig för henne eftersom jag inte hört av henne på ett tag. Men allt var bra med henne. Saknar henne men vi får försöka träffas när hon kommer hem från Norge. Jag tror inte vi har träffats sedan innan jul men jag har ju varit så risig så jag har bara orkat med det allra nödvändigaste. Men nu känns det som om jag börjar komma på fötter igen. Ska bara försöka gå ner de där extra kilona som jag la på mig vid medicinbytet. Men jag har ju gjort det tidigare så det fixar jag nog denna gången också.

Nej nu måste jag ägna mig åt mina fyrbenta vänner så att de får komma ut och röra på sig lite.

Säg något snällt så förgyller du dagen för någon annan!

Inga kommentarer: