söndag 27 april 2008

Hobbe och Charlie håller på att bli bästisar!

Sedan vi flyttade in undulater till vardagsrummet och Hobbe så har kakarikin Hobbe verkligen blivit som en ny fågel. Han intresserar sig mycket mer för vad som händer runt omkring honom och är mycket mer aktiv men inte aktiv på ett negativt sätt.
I början så tyckte han ju att undulaterna var lite skrämmande men nu har en spirande vänskap mellan Charlie och honom börjat uppstå. Charlie spelar för Hobbe och de näbbas lite så det ska bli roligt att se hur detta utvecklar sig. Hobbe tycker däremot att Egna är lite skrämmande fortfarande och hon tror nog i sin tur att Hobbe ska sno Charlie från henne.

Bertil och Rune vill inte gå ur buren. Tanken var ju att de eller framförallt Rune skulle få lite motion och kanske bli lite smalare. Men hittills så har de nog bara varit ute 2 gånger på 1,5 vecka. Vi får se om de kan tänka sig att komma ut men annars så får de flytta tillbaka till voljären eftersom att de rör mer på sig där än i jätteburen.

Har funderingar på om jag ska ta och mata upp Egna och Charlie och se om de kanske vill häcka. Har inte bestämt mig än men förmodligen så blir det så och då ska jag annonsera ut ungarna den här gången. Det går ju inte spara alla ungar man får.

Fiskbeståndet har utökats med ett svärdbärarpar. Vilken skillnad det blev när de kom i akvariet, det blev lite mer färg och kändes genast lite mer komplett.
Så nu får det nog vänta lite med mer inköp av fisk. Det vi möjligtvis ska ha är någon mal som hjälper till att städa. Dödskallen har lyckligtvis fortfarande inte kommit till affären. Hoppas att det dröjer lite till.

I morgon ska Olaf på kurs hos Christel i Furuby. Jag är riktigt avundsjuk. Själv ska jag ta det lugnt. Jag måste åka in och hämta Olaf vid lunchtid bara eftersom han har hyrbil och måste köra den in till stan i morgon. Och på kvällen så ska jag köra dottern till ridningen.

Ha det bra och krama varandra!

1 kommentar:

Kraxarna sa...

Det borde helt klart uppdateras här tycker jag ;) Kul att hitta fler undulatbloggar