lördag 5 april 2008

Första inlägget!

Ja då har man hamnat i bloggträsket. Kunde jag aldrig tro när jag vaknade idag av att undisarna förde ett herrans liv. Charlie, som har bott här sedan annandag påsk dvs knappt 2 veckor, talade högt och tydligt om att han inte alls gillade den unga honan (Gouda) som han blev påtvingad för 3 dagar sedan. Han tycker att honan som sitter i den lilla buren bredvid deras är mycket snyggare! Sedan spelar det ingen roll att hon är upptagen. Charlie anser att han är en riktig charmör!
Husse tyckte också att de passar bättre ihop, eller rättare sagt som han i frustration utbrast. "Nu måste du göra något åt de där jäkla undulaterna, vi måste få sova!"
Så idag har det varit om flyttning av undulaterna. Gouda fick flytta tillbaka in i voljären. Egna (ja hon heter Egna hon hette Egon från början men det visade sig att hon var en hona så det blev Egna), som egentligen satt i en egen bur för att hon skulle komma ifrån Sture och sluta lägga ägg, fick flytta in till Charlie och han blev överlycklig. Han har spelat och fjantat för henne hela eftermiddagen. Men det är tystare nu och det hoppas vi att det är i morgon bitti också.

Imorgon ska vi knåpa ihop en annons och försöka få Ettan såld.
Sture och Egna fick 3 ljuvliga ungar i februari. Två honor och en hane. Den ena honan har min dotter tagit som sällskap till sin undulat Ship. Hon har inte fått något namn ännu!!! Jag kallar henne för Lilla Gumman. Den andra honan, som vi ska sälja, kallar vi för Ettan av den enkla anledningen att hon är äldst och kläcktes den 2 februari. Hanen heter Alvin och är jättemysig och så vacker. Han var den fulaste av ungarna och dunet han fick såg smutsgrått ut. Jag sa hela tiden att han är nog som den fula ankungen som växte upp till en svan. Och vad rätt jag fick!!!

Nu ska de hängas över och i morgon väntar en ny dag med fågelkvitter och intriger i voljären.
God natt sov så gott!!

Inga kommentarer: